در حال بارگذاری...
ShahAzmoon
آزمون آنلاین
سامانه آزمون آنلاین شاه آزمون
خانه اخبار و مقاله ها رازهای رتبه برتر کنکور شدن - بررسی مراحلی برای رتبه برتر کنکور شدن

رازهای رتبه برتر کنکور شدن - بررسی مراحلی برای رتبه برتر کنکور شدن

رتبه برتر کنکور شدن ، آرزویی است که هر ساله خیلی از داوطلبان کنکور سراسری با به امید آن،  مطالعه خود را آغاز می کنند و اما ناگهان وسط راه عشق و علاقه خود را از یاد می برند و سرگرم روزمرگی ها و خوشی های گذرا می شوند و آخرشم میگن “ایشالله سال بعد!”

کسی که آرزوی رتبه برتر کنکور شدن رو تو سرش داره باید توجه داشته باشه که برای کسب چنین موفقیت بزرگی باید از خیلی چیز ها دل بکنه و تمام ذکر و فکر خودش رو معطوف موفقیت در کنکور سراسری بکنه. دنیا پر از فراوانی است؛ مطمئن باشید تحصیل در رشته پزشکی تهران یا برق شریف و حقوق علامه آرزوی هر کسی نیست پس اگر تو چنین آرزویی داری مطمئن باش لیاقت و توانایی رسیدن به این آرزو رو داشتی که تونستی بهش فکر کنی و خودت رو تو اون شرایط در نظر بگیری. از طرفی با توجه به تعداد زیاد شرکت کنندگان در آزمون سراسری و ظرفیت محدود دانشگاه های برتر برای رشته های خوب قبولی در این رشته ها و رتبه برتر شدن شرایط خاص خودش رو می طلبه که در نوشته زیر سعی داریم به این نکات و شرایط اشاره کنیم تا با شما در کسب این موفقیت بزرگ یعنی رتبه برتر شدن سهیم باشیم.

 

رازهای رتبه برتر کنکور شدن

رازهای رتبه برتر کنکور شدن

اساتید مجرب و کاربلد

از عواملی که می تواند شما را در راه رتبه برتر شدن کمک و یاری کند داشتن اساتیدی است که  به شیوه برگزاری کنکور های سراسری سال های اخیر آشنا باشد و به داوطلب کمک کند که با دانشی خوب و کارآمد در کنکور سراسری قدم بگذارد. در حال حاضر به طور کلی دبیر های خوب و نامی زیادی در سطح کشور وجود دارند که می توانند شما را در این مسیر یاری کنند.

منبع آموزشی

مهم ترین و اصلی ترین منبعی که برای هر داوطلب کنکور سراسری می توان نام برد کتاب درسی است، چرا که مباحثی که از آن ها در کنکور سراسری سوال مطرح می شود همگی در کتاب های درسی گنجانده شده اند و مبحثی خارج از کتاب درسی در کنکور سراسری مورد سوال قرار نمی گیرد. اما در کنار کتاب درسی  و جزوات اساتید خود داوطلب نیازمند کتاب های کمک آموزشی مناسبی است که هم بتواند در امر آموزش به داوطلب یاری برساند و هم منبع غنی از تست های کنکور های سال های گذشته و تست های تالیفی منطبق بر دشواری کنکور باشد.

هستند کتاب هایی که تست های تالیفی بیش از حد سنگین کار کرده اند و فقط باعث نا امیدی داوطلب می‌شوند و در مقابل کتاب‌هایی که با طرح تست های تالیفی به اصطلاح آبکی امید واهی به داوطلب می دهند. بنابراین کتابی مدنظر ماست که تست های استاندارد و طبقه بندی شده داشته باشد.

نکته بسیار مهم برای رتبه برتر کنکور شدن

توصیه اکید ما به داوطلبان کنکوری این است که برای هر درس فقط و فقط یک یا دو منبع کمک آموزشی با کیفیت و خوب تهیه کنند چرا که داشتن چند منبع کمک آموزشی تنها داوطلب را سردرگم می کند و گاها مشاهده شده داوطلب در اثر استرس زیاد برای بررسی کردن کتاب هاب کمک آموزشی متعد خود از درس خواندن ناامید شده و به طور کلی آن را رها کرده است.

بنابراین توصیه داریم که برای هر درس فقط یک یا حداکثر دو منبع کمک آموزشی خوب تهیه کنند و به جای اینکه چند کتاب را یک بار مطالعه کنند یک کتاب را چندین بار مورد بررسی قرار دهند که یقینا نتیجه دلخواه تری کسب خواهند کرد.

ساعت مطالعه بالا لازمه رتبه برتر کنکور شدن

بسیار خب، اما اصل ماجرا همت و عزم خود داوطلب است که بتواند ساعات مطالعاتی زیادی را برای خود در نظر بگیرد و قید بسیاری از تفریحات خود را برای سال کنکور بزند اما داشتن یک ساعت مطالعاتی بالا یک شبه به دست نمی آید و امری تدریجی است، بنابراین انتظار نداشته باشید یک شبه به ۱۳ تا ۱۴ ساعت مطالعه در شبانه روز برسید. برای قبولی در رشته های خوب و در دانشگاه های برتر طبیعی است که ساعت مطالعه بالایی داشته باشید.

ما به طور کلی برای روزهایی که داوطلب به مدرسه می رود چیزی در حدود ۴ تا ۶ ساعت و در روز های تعطیل چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۳ ساعت مطالعه را خوب در نظر می گیریم. البته که از این بحث غافل نشوید که در کنار کمیت ساعات مطالعه خود باید کیفیت مطالعاتی خود را نیز بالا ببرید ما انتظار بازدهی مطالعه بیش از ۹۰ درصد را از داوطلبان پرتلاش و راسخ خود داریم.

مهارت تست زنی صحیح

از ابزار هایی که برای آموزش و تسلط هر چه بیشتر داوطلبان در سال کنکور سراسری وجود دارد می توان به تست زنی اشاره کرد. برخلاف عده ای زیاد از افراد که تست را تنها ابزاری برای سنجش افراد می دانند اما تست در کنار سنجش می تواند ابزاری بسیار مفید برای آموزش داوطلبان باشد و طبیعی است دروسی مثل ریاضی و فیزیک تنها با خواندن متن جزوه و یادگیری فرمول ها و نکات و ریزه کاری های آن نمی توان به موفقیت رسید، بلکه باید قلم در دست بگیرید و به زدن تست هایی در حجم زیاد بپردازید تا با تمامی تیپ تست هایی که امکان طرح شدن آن ها از سوی طراحان کنکور سراسری می رود را بررسی کرده باشید.

شرکت در آزمون آزمایشی

داوطلبان در طول سال با برنامه مطالعاتی مدرسه و یا مشاور خود شروع به مطالعه می کنند و پیش می روند اما در این بین ما نیازمند ابزاری هستیم تا بتوانیم به وسیله آن هم آموخته های داوطلب را مورد سنجش قرار دهیم و هم حس رقابت را در او تقویت کنیم. حتما و حتما همه داوطلبان را خصوصا افرادی که آرزوی رتبه برتر شدن را در سر پرورش می دهند را به این امر توصیه می کنيم که در آزمون آزمایشی با کیفیتی ثبت نام کنند؛ آزمونی که هم دارای سوالاتی به سبک کنکور های سال های اخیر باشد و هم کارنامه آن از تمامی جهات داوطلب را مورد آنالیز قرار دهد و اطلاعات مفیدی برای ادامه مسیر مطالعاتی داوطلب در اختیار او و مشاورش بگذارد.

تحلیل آزمون: آزمون بدون تحلیل مانند آزمایش خون بدون جواب می ماند. با تحلیل آزمون و بررسی نتایج آن و مقایسه با ساعات مطالعاتی که برای هر درس صرف شده است داوطلب به نقاط ضعف و قوت خود پی می برد و در پی راهی برای رفع آن می گردد. با تحلیل آزمون است که داوطلب از بی دقتی هایی که در سر جلسه آزمون سراسری دچار آن ها شده است آگاه می شود و با یادداشت آن ها در دفتری سعی میکند در آزمون های آزمایشی بعدی و هم چنین آزمون سراسری دچار این اشتباهات نشود.

خلاصه نویسی

از نکاتی که هر بار به داوطلبان کنکور سراسری گوشزد می کنیم می توان به خلاصه نویسی دروس اشاره کرد. بهتر است داوطلبان در برنامه ریزی روزانه خود درس هایی را در الویت قرار بدهند که در همان روز در مدرسه توسط استاد تدریس شده است. بهتر است داوطلبان سر کلاس درس با دقت فراوان به تدریس استاد گوش فرا دهند و نت هایی را از سخنان برجسته استاد بردارند و در منزل بعد از مطالعه یادداشت ها و کتاب کمک آموزشی اقدام به تست زنی کنند.

در انتها نکاتی که در حین مطالعه کتاب درسی و کتاب کمک آموزشی و جزوه استاد استخراج کرده اند و نکاتی که حین تست زنی به آن ها پی برده اند را به علاوه شمایل کلی درس در دفتری به صورت خلاصه بنویسند. این خلاصه ها در زمان مرور دروس و هم چنین زمانی که امتحان های جامع دارند و وقت کافی برای مطالعه کل متن کتاب درسی را ندارند، بسیار مفید خواهد بود. همچنین در ماه های انتهایی کنکور که زمان جمع بندی است. خلاصه ها از مهم ترین ابزار هایی است که به داوطلبان برای یادآوری نکات مهم کمک می کند.

مشاور کاربلد

داشتن یک مشاور کار بلد کسی که با کنکور های سال های اخیر دست و پنجه نرم کرده باشد و سختی سوالات را درک کرده باشد وبه طور کلی با چم و خم کار آشنا باشد و باعث شود تجربه هایی که دیگران انجام داده اند و چیزی به دست نیاورده اند را ما تجربه نکنیم. مشاور خوب شخصی است که به داوطلب نحوه مطالعه هر درس را آموزش دهد. دروس به دو دسته استدلالی یا محاسباتی و حفظی یا مطالعاتی تقسیم می شود که نحوه یادگیری هر یک از این ها متفاوت خواهد بود.

مشاور خوب کسی است که یک برنامه مطالعاتی جامع در اختیار داوطلب می گذارد. برنامه ای که هم کوتاه مدت باشد هم بلند مدت. هم برنامه ماهانه داشته باشد هم هفتگی و هم روزانه. مشخص کند که در هر فصل چه مباحثی تمام می شود روزهای مرور دروس در آن گنجانده شده باشد و برای جمع بندی توجه ویژه داشته باشد. برنامه ای که شخصی باشد و بر اساس توانایی های شخصی هر فرد. مطمئن باشید با یک مشاور خوب که بتوانید به آن اعتماد کنید تمامی کلید های مشکلات خود را خواهید داشت.

توکل بر خداوند

مطمئن باشید در صورتی که تمامی شرایط بالا را رعایت کنید و در انتها نتیجه کار را به دست خداوند مهربان واگذار کنید هم آرامش خواهید داشت و هم بهترین نتیجه برای شما رقم خواهد خورد.

 

منبع: irmohasel

آمادگی برای آزمون کنکور سراسری با آزمون های آنلاین کنکور شاه آزمون

15 مرحله آزمون آنلاین کنکور

6 مرحله آزمون آنلاین زبان کنکور

 


5 دقیقه

101 بار

نویسنده: تیم شاه آزمون

تاریخ انتشار: 1398/1/4 15:10

رحیم سلطانی 1399/10/3 16:40
تشکر از وبسایت کامل و عالی شاه آزمون.
فائزه محمدی 1399/10/29 17:1
لطفا آزمون های ept سال های گذشته را نیز قرار دهید. با تشکر
نظر شما (پاسخ شما به {{SelectedParentCommentName}})
لطفا نام را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل معتبر وارد کنید.
لطفا متن را وارد کنید.
لطفا عدد بالا را در کادر وارد کنید.
تبلیغات توضیحی
تبلیغات تصویری
به اشتراک گذاشتن این صفحه در شبکه های اجتماعی
دسته های وبسایت
20

آزمون MSRT

34

آزمون EPT

0

آزمون تافل

7

آزمون آیلتس

0

آزمون GRE

69

آزمون کنکور سراسری

15

آزمون تولیمو

9

مقالات MSRT

10

اخبار MSRT

20

اخبار EPT

13

مقالات EPT

7

مقالات آیلتس

0

اخبار آیلتس

3

منابع آزمون ها

3

منابع آزمون های زبان

3

منابع آزمون EPT

3

منابع آزمون MSRT

3

منابع آزمون آیلتس

3

منابع آزمون تافل

3

منابع آزمون تولیمو

3

منابع آزمون کنکور سراسری

3

منابع آزمون GRE

0

مقالات تافل

0

اخبار تافل

0

مقالات GRE

0

اخبار GRE

57

مقالات کنکور سراسری

15

اخبار کنکور سراسری

10

مقالات تولیمو

6

اخبار تولیمو

14

آزمون MHLE

2

مقالات MHLE

12

اخبار MHLE

3

منابع MHLE

5

راهنمای استفاده از شاه آزمون

5

آزمون آنلاین MSRT

9

آزمون آنلاین EPT

0

آزمون آیین نامه مقدماتی

0

آزمون آنلاین آیین نامه مقدماتی

0

آزمون آیین نامه اصلی

0

آزمون آنلاین آیین نامه اصلی

4

آزمون آنلاین MHLE

14

آزمون آنلاین کنکور سراسری

0

آزمون آنلاین زبان کنکور سراسری

21

آزمون ICDL

21

مقالات ICDL

11

آزمون آنلاین ICDL

5

آزمون وکالت

4

مقالات وکالت

1

اخبار وکالت

1

آزمون آنلاین وکالت

18

آموزش ICDL

28

آموزش زبان انگلیسی

22

آزمون زبان انگلیسی

4

آموزش کتاب 504 واژه زبان انگلیسی

3

آزمون کتاب 504 واژه زبان انگلیسی

4

آموزش کتاب 1100 واژه زبان انگلیسی

5

آزمون کتاب 1100 واژه زبان انگلیسی

3

آموزش کتاب کلمات ضروری تافل

3

آزمون کتاب کلمات ضروری تافل

21

آموزش لغات زبان انگلیسی

21

آزمون لغات زبان انگلیسی

6

آموزش زبان انگلیسی مدرسه

6

آموزش 900 کلمه ضروری زبان انگلیسی

2

آزمون UTEPT

2

اخبار آزمون UTEPT

1

مقالات آزمون UTEPT

1

منابع آزمون UTEPT

2

آزمون آنلاین UTEPT

4

کنکور نظام قدیم

1

آزمون علوم پزشکی

3

آزمون درسی

3

آزمون درسی اول دبستان

3

آزمون درسی دوم دبستان

3

آزمون درسی سوم دبستان

3

آزمون درسی چهارم دبستان

2

آزمون درسی پنجم دبستان

2

آزمون درسی ششم دبستان

2

آزمون درسی پایه هفتم

2

آزمون درسی پایه هشتم

2

آزمون درسی پایه نهم

2

آزمون درسی پایه دهم

2

آزمون درسی پایه یازدهم

2

آزمون درسی پایه دوازدهم

3

اپ اندروید کنکور سراسری

1

کنکور سراسری تجربی

1

کنکور سراسری ریاضی

1

کنکور سراسری انسانی

0

کنکور سراسری زبان

0

کنکور سراسری هنر

برچسب ها
آزمون آنلاین کنکور آزمون آنلاین ept آزمون آنلاین MHLE آزمون آنلاین MSRT کنکور آزمون آنلاین شاه آزمون آزمون کنکور آزمون آنلاین تولیمو آزمون کنکور سراسری کنکور سراسری آزمون آنلاین تافل آزمون آنلاین toefl آزمون آنلاین tolimo آزمون آنلاین آیلتس آزمون آنلاین GRE آزمون آنلاین ای پی تی آزمون آنلاین ام اس آر تی آزمون آنلاین MCHE آزمون آنلاین Ielts آموزش آنلاین آزمون آنلاین کنکور سراسری موفقیت در کنکور آزمون آنلاین کنکور زبان سال 90 موفقیت در کنکور سراسری قبولی در کنکور قبولی در کنکور سراسری آزمون آنلاین ICDL آزمون آنلاین کنکور ریاضی سال 90 آزمون آنلاین کنکور زبان سال 93 آزمون آنلاین کنکور زبان سال 94 آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 1 (سال 90) آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 2 (سال 91) آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 3 (سال 92) آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 4 (سال 93) آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 5 (سال 94) آزمون آنلاین کنکور ریاضی سال 92 آزمون آنلاین کنکور ریاضی سال آزمون آنلاین کنکور ریاضی سال 94 آزمون آنلاین کنکور زبان سال آزمون آنلاین کنکور زبان سال 92 93 91 آزمون آنلاین زبان آزمون آنلاین زبان کنکور آزمون ept آزمون زبان ept آزمون آنلاین آیین نامه مقدماتی آزمون آنلاین آیین نامه اصلی آزمون آنلاین وکالت
آخرین نظرات

ششم دبستان در: امتحان درس مطالعات اجتماعی ششم دبستان آنلاین درس 5 - پیشرفت علوم و فنون در دوره اسلامی خوبه ولی کاشکی کمی سوالاتش بیشتر بود!

رضوان در: امتحان درس پیام های آسمان پایه هشتم آنلاین - درس 9 تدبیر زندگانی عالی

رامیار سلامت در: آزمون آنلاین درسی علوم تجربی پایه هشتم - درس 9 الکتریسیته خیلی عالی

Daniel farahmand در: آزمون آنلاین درسی علوم تجربی پایه هفتم - درس 7 سفر آب درون زمین Verry good

آرشیدا زندیان در: آزمون آنلاین کتاب علوم تجربی چهارم دبستان - درس 1 تا 7 آمادگی برای آزمون نوبت اول عالی

:) در: امتحان پیام های آسمان هفتم آنلاین - درس 5 پیامبر رحمت خیلی خیلی خیلی ممنونم برای سایت خوبتون ;)

نگین در: تست مطالعات اجتماعی نهم آنلاین - درس 8 جهان نابرابر افتضاح😐پس کو سوالا؟

mh در: آزمون آنلاین درس به درس عربی پایه هفتم - قيمَةُ الْعِلْمِ عالییی

ramiya در: تست درس علوم تجربی پنجم دبستان آنلاین - درس 4 برگی از تاریخ زمین عالی

gril blink در: سوالات انگلیسی پایه هشتم آنلاین - درس 1 My Nationality خوبه بدک نیس ولی خیلی اسونن

نسیبه پیروز در: آموزش شیوه پرداخت هزینه ی آزمون های آنلاین شاه آزمون سلام من شاه ازمون msrt خریدم لینکی نیومد شماره ای که دادیم واتساپ نداره خاموشم هست

نسیبه پیروز در: آموزش شیوه پرداخت هزینه ی آزمون های آنلاین شاه آزمون سلام من شاه ازمون msrt خریدم ام لینکی برای دانلود برام فرستاد نشده فقط رسید خرید ایمیل شده متاسفانه شماره ای که دادی هم واتساپ نداره

سها غلامی در: امتحان آنلاین چهارگزینه ای درس زیست شناسی 2 پایه یازدهم - فصل 2 حواس (گفتار 2 - حواس ویژه) عالی بود

نرگس خلجی در: آزمون درس زیست شناسی پایه دهم آنلاین - فصل 1 گفتار دوم زیست شناسی نوین عالی

محمد ماهان قاسمی در: آزمون آنلاین درسی علوم تجربی پایه هشتم - درس 11 کانی‌ها خوب

پرفروش ترین آزمون ها

آزمون تستی مجازی تاریخ 1 پایه دهم - درس 5 هند و چین سری 2 - درسی

تست دین و زندگی 3 پایه دوازدهم آنلاین - درس 1 هستی بخش - درسی

سوالات درس دین و زندگی 1 پایه دهم - فصل 1 هدف آفرینش - درسی

آزمون آنلاین کتاب زبان انگلیسی پایه نهم - درس 1 Personality - درسی

آزمون تستی آنلاین فلسفه پایه یازدهم انسانی - درس 1 چیستی فلسفه - درسی

آزمون آنلاین جامعه شناسی 1 دهم انسانی - درس 1 کنش‌های ما - درسی

نمونه سوال آنلاین درس دین و زندگی 2 پایه یازدهم - درس 1 هدایت الهی - درسی

آزمون آنلاین جامعه شناسی 1 پایه دهم انسانی - درس 3 جهان اجتماعی - درسی

سوالات درس جغرافیای ایران پایه دهم آنلاین - فصل 1 جغرافیا، علمی برای زندگی بهتر - درسی

امتحان آنلاین مجانی درسی مطالعات اجتماعی پایه نهم - درس 1 گوی آبی زیبا - درسی

نمونه سوال آنلاین درس پیام های آسمان پایه نهم - درس 1 تو را چگونه بشناسم - درسی

تست آنلاین درس جامعه شناسی 2 پایه یازدهم - درس 4 نمونه‌های فرهنگ جهانی (2) - درسی

آزمون آنلاین کتاب پیام های آسمان هفتم - درس 1 بینای مهربان - درسی

آزمون آنلاین روانشناسی پایه یازدهم انسانی - درس 1 روان شناسی (تعریف و روش مورد مطالعه) سری 1 - درسی

آزمون تستی آنلاین درسی جغرافیا 2 پایه یازدهم انسانی - درس 1 معنا و مفهوم ناحیه - درسی