اطلاعیه سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره تاریخ‌ و نحوه‌ برگزاری آزمون زبان انگلیسی پیشرفته آبان 98 منتشر شد. نخستین آزمون تولیمو سازمان سنجش سال 98 در روز جمعه برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته می‌رساند: یکصد و سی و هفتمین آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو) به روش الکترونیکی، صبح روز پنجشنبه مورخ 98/09/07 در شهر تهران برگزار خواهد شد.

 آن دسته از داوطلبانی که متقاضی برگزاری آزمون بوده و در زمان مقرر نسبت به ثبت نام در سایت این سازمان اقدام نموده ­اند برای شرکت در جلسه آزمون می­بایستی ساعت 8:00 صبح روز پنجشنبه مورخ 98/09/07 به مرکز برگزاری آزمون که در زمان ثبت نام انتخاب نموده ­اند، مراجعه نمایند.

کلیه داوطلبان میبایست حتماً قبل از شروع فرآیند آزمون (ساعت 8:00 صبح) در محل حضور داشته باشند و عدم حضور به موقع و تاخیر بیشتر از ۱۵ دقیقه منجر به لغو آزمون متقاضی خواهد شد.

الف– زمان و محل برگزاری آزمون

فرآیند برگزاری آزمون کلیه داوطلبان در ساعت 8:00 صبح روز پنجشنبه 98/09/07 برگزار خواهد شد و داوطلبان می­بایست قبل از شروع فرآیند برگزاری آزمون در محل برگزاری حضور داشته باشند. از آنجائیکه آزمون به صورت الکترونیکی و از طریق رایانه (کامپیوتر) برگزار می­گردد، برای داوطلبان کارت ورود به جلسه پیش بینی نشده و نیازی به ارائه کارت شرکت در آزمون در این روش نمی‌باشد.

لاکن داوطلبان بایستی با کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یاشناسنامه عکس دار و یا گذرنامه) به حوزه مراجعه نمایند آدرس مراکز محل برگزاری آزمون در شهر تهران با توجه به تعیین مراکز توسط داوطلبان در جدول ذیل درج شده است. داوطلبان لازم است منحصراً به مرکزی که در زمان ثبت‌نام آن را انتخاب نموده‌اند مراجعه نمایند در سایر مراکز از آنها آزمون بعمل نخواهد آمد.

ردیف

نام مرکز  برگزاری

آدرس

1

سازمان سنجش آموزش کشور

تهران، خیابان کریم‌خان زند، بین استاد نجات اللهی و سپهبد قرنی، پلاک 204، طبقه اول، سالن iBT

2

مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

تهران، خیابان آزادی، بین خیابان اسکندری شمالی و دکتر قریب، روبروی پارک اوستا، پلاک 131

3

پردیس شماره 2 دانشگاه شهید بهشتی

تهران، اکباتان، فاز 3، جنب بیمارستان صارم

 

ب– تعداد سوالات و مدت پاسخگویی به آنها

آزمون داوطلبان زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo) شامل دو مرحله تستی و تشریحی می­باشد که داوطلبان باید توسط رایانه (کامپیوتر) گزینه پاسخ سوالات تستی و همچنین متن مربوط به پاسخ سوال تشریحی را ثبت نمایند. تعداد سوالات و مدت پاسخگویی به سوالات هر دفترچه و فرم نظر خواهی به شرح ذیل است.

ب-1- سوالات تستی

– درک مطلب شفاهی – شنیداری (Listening Comprehension)

در جلسه آزمون سوالات بخش شنیداری از بلندگو پخش خواهد شد و داوطلبان باید با توجه به متن سوال که از بلندگو پخش می‌شود، نسبت به انتخاب یکی از چهار گزینه‌ای که در رابطه با سوال مربوط به این بخش (درک مطلب شفاهی) درج گردیده، از طریق رایانه (کامپیوتر) اقدام و پاسخ را با توجه به شماره سوال مربوط علامتگذاری نمایند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند متن سوالات شنیداری (درک مطلب شفاهی) فقط یک‌بار از بلندگو پخش می‌شود و قابل تکرار نیست و لذا لازم است تمام حواس و دقت خود را برای شنیدن صوت منتشره به کار ببندند تا ضرری متوجه آنان نشود.

– ساختار و نوشتار زبانی (structure and written Expression) خواندن و درک مطلب (Reading comprehension) این دفترچه حاوی 140 سوال تستی می‌باشد و داوطلبان بایدسوالات بخش ساختار و نوشتاری و خواندن و درک مطلب را در مدت 80 دقیقه و به سوالات بخش شنیداری در مدت 30 دقیقه جمعاً در مدت 110 دقیقه به سوالات آن پاسخ دهند.

ب-2- سوال تشریحی

– نوشتاری (writing) شامل یک سوال می­باشد که داوطلبان می­توانند در مدت 30 دقیقه از طریق رایانه (کامپیوتر) به سوال مربوط پاسخ دهند. داوطلبان در این قسمت می‌بایست از مهارت تایپ جملات با کیبورد برخوردار باشند.

ج- تذکرات مهم:

1- داوطلبان باید گذرنامه، کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار و یک نسخه از برگه ثبت‌نام به همراه داشته باشند.

2 – از آوردن هرگونه وسایل اضافی مانند نوشت افزار (خودکار و مداد و …)، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، پیجر و … اکیداً خودداری نمایند. با توجه به اینکه محلی برای نگهداری این وسایل در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی نشده، مسئولیتی در قبال نگهداری از این وسایل متوجه حوزه‌های امتحانی نیست.

3- صحبت کردن با سایر داوطلبان یا رد و بدل کردن هر نوع وسیله از قبیل لوازم‌التحریر، نت (یادداشت)، . . . در جلسه امتحان به عنوان تخلف محسوب می‌شود و با داوطلب متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار خواهد شد.

4- همراه داشتن هر گونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه­های حافظه­دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند ویا ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری موجب محرومیت از گزینش در آزمون می­شود.

5- داوطلبان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ 98/09/15 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با این سازمان مکاتبه نمایند. بدیهی است به درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

ضمناً به اطلاع می‌رساند که واحد اطلاعات و پاسخگویی به سوالات در این باره از این تاریخ لغایت 98/09/07 همه روزه بغیر از ایام تعطیل و در وقت اداری آماده پاسخگویی به سوالات داوطلبان است؛ لذا داوطلبان گرامی به منظور پاسخگویی به سوالات خود می‌توانند به بخش پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و یا با شماره تلفن 42163- 021 تماس حاصل نموده و از مراجعه حضوری خودداری نمایند.

قبولی در آزمون تولیمو سازمان سنجش سال 98 با آزمون های آزمایشی زبان انگلیسی شاه آزمون