در حال بارگذاری...
ShahAzmoon
آزمون آنلاین
سامانه آزمون آنلاین شاه آزمون
خانه اخبار و مقاله ها روش درست تست زنی برای کنکور چیست؟ ( روش درست تست زنی برای آمادگی برای آزمون کنکور)

روش درست تست زنی برای کنکور چیست؟ ( روش درست تست زنی برای آمادگی برای آزمون کنکور)

به دلیل اهمیت بسیار زیادی که یادگیری روش درست تست زنی در موفقیت در کنکور دارد و همینطور این موضوع که اکثر کنکوری ها حتی با توجه به کیفیت مطالعاتی بالایی که دارند، اما معمولا در تست زنی و استفاده ی صحیح از روش درست تست زنی سر جلسه کنکور با مشکل رو به رو می شوند، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله انواع روش ها و مدل‌های تست زنی رو برای شما توضیح دهیم.

مطمئنن برای شما هم در دوران تحصیلتون پیش اومده که شب‌های قبل از امتحان سراغ سوالات امتحانی سال‌های گذشته برید تا نسبت به سوالات و همینطور مباحثی که بیشتر مورد توجه دبیران بوده، آشنایی بیشتری پیدا کنید، این کار باعث میشه تا از سوالات احتمالی که امکان طرح شدنشون وجود داشته، آشنایی بیشتری پیدا کنید. تست‌زنی در سال کنکور هم از این قاعده مستثنی نیست. شما به عنوان یک داوطلب حرفه ای کنکور سراسری باید بدونی که در هر مبحث امکان طرح شدن چه تیپ تست هایی وجود داره و حتما برای هر کدوم از تیپ تست ها، سوالات زیادی رو در طول سال بررسی کنید . این موارد علاوه بر آموزش و یادگیری، به کاهش استرس و اضطراب تون هم کمک میکنه، چرا كه شما از امتحان و آزمونی كه قرار است در اون شركت کنید اطلاعات بیشتری به دست میارید.

 

مقالات آزمون MSRT ، مقالات آزمون EPT ، مقالات آزمون کنکور ، مقالات آزمون MHLE ، مقالات آزمون تولیمو ، مقالات آزمون تافل ، مقالات آزمون آیلتس و مقالات آزمون GRE در وبسایت شاه آزمون.

 

اهمیت یادگیری روش درست تست زنی برای کنکور

تصور  اشتباهی که برخی از کنکوری‌ها دارن این هست که تست زنی رو جدای از مطالعه میدونن، این در حالی است که تست زنی از مهم ترین مراحل مطالعه محسوب میشه و اگر این حلقه از مطالعه به درستی تکمیل نشه، بدون شک با مشکل مواجه خواهید شد. همون طور که اشاره کردیم تست زنی، مثل حل مثال و تمرین، جزئی مهم از یادگیری است و نمیتونید اون رو به بعد از عید موكول کنید. لازم به یادآوری است كه فرصت بعد از عید، ویژه دوره، مرور و تكمیل مطالعه درس‌هاست و توان یادگیری افراد به اندازه قبل از عید نخواهد بود و تصور اینكه شما بتونید تمام فعالیت‌های یادگیری از تست‌ها رو به بعد از عید محول کنید، تصور اشتباهی است که قابلیت اجرا ندارد

روش درست تست زنی

اما به دلیل محدودیت وقت برای پاسخ دهی به هر سوال تستی (ریاضی ۹۰ ثانیه- شیمی ۶۰- فیزیک ۷۵- زیست شناسی ۴۲- ادبیات ۴۳- معارف ۴۱- زبان ۴۸) و با توجه به مفهومی بودن سوالات ، باید سرعت عمل مناسبی برای هر درس داشته باشید؛ پس فرا گرفتن روش درست تست زنی یک امر اجتناب ناپذیر برای کنکور است.

 

مدل های مختلف تست زنی

  • تست زنی از نوع آموزشی یا تمرینی
  • تست زنی از نوع آزمونی
  • تست زنی از نوع جمع بندی

 

روش درست تست زنی 1: تست زنی آموزشی

به جرات می توانیم بگوییم که تست زنی آموزشی یک روش درست تست زنی است که از مهم ترین کار هایی است که یک کنکوری موفق باید بارها و بارها در سال منتهی به کنکور سراسری آن را انجام دهد. شما به طور طبیعی بعد از مطالعه هر درس و هر مبحثی، به خصوص مباحث محاسباتی نیاز دارید که تعداد زیادی تست رو پیرامون اون مبحث خاص بررسی کنید. هدف از تست زنی آموزشی، یادگیری اصولی و حرفه‌ای مباحث مختلف کنکور سراسری است.

دانلود منابع آزمون MSRT ، دانلود منابع آزمون EPT ، دانلود منابع آزمون کنکور ، دانلود منابع آزمون MHLE ، دانلود منابع آزمون تولیمو ، دانلود منابع آزمون تافل ، دانلود منابع آزمون آیلتس و دانلود منابع آزمون GRE در وبسایت شاه آزمون.

 

نکات و توصیه های مهم در مورد تست زنی آموزشی

همان طور که اشاره شد، یکی روش درست تست زنی برای کنکور، روش تست زنی آموزشی است. در زیر نکاتی که برای استفاده از این روش آمده است:

  1. در حل تست‌های آموزشی نياز به گرفتن وقت و درصد نيست. صرفاً اين نوع از تست زنی برای یادگیری هرچه بهتر مفاهیم درسی کاربرد داره. بنابراین هدف شما از تست زنی آموزشی، درگیر شدن با تست های مختلف است، برای اینکه این کار به شما کمک میکنه که درک درستی از هدف طراح اون تست به دست بیارید.
  2. تست های کنکور های گذشته میتونه بهترین منبع شما برای تست زنی آموزشی باشه. بنابراين بايد در این مرحله از يادگيری، از تست‌های كنكور سراسری سال‌های گذشته استفاده کنید و بعد از اینکه تست های کنکورهای سراسری رو به خوبی و به طور کامل بررسی کردید، میتونید سراغ تست های تالیفی استاندارد برید.
  3. این نکته رو همیشه مدنظر داشته باشید که بعد از پاسخ دادن و حل تست های آموزشی، حتما و حتما جواب و راه حل خودتون رو با پاسخ نامه کتاب کمک آموزشی تون چک کنید. این کار میتونه بهتون کمک کنه تا با روش هایی که شما رو در رسیدن هر چه سریع تر به جواب تست‌ها یاری میکنه، آشنا بشید.
  4. در دروس اختصاصی با شروع مطالعه ‌ی هر مبحث جديد بايد مثال‌ها و تمرین‌های جزوه و كتاب درسی رو حتما بررسی کنید و پس از اون، تعدادی از مجموعه تست‌های همون فصل رو از كتاب كمک آموزشي پاسخ بدید؛ مثلاً اگر فصل مدنظر شما ۱۵۰ تا تست داره، ۳۰ تای اون رو در مرحله‌ی اول (برای تست‌های اوليه، پس از پاسخ به هر سؤال جواب خودتون رو با پاسخ‌نامه تطبيق دهيد) بزنيد و بقيه‌ی تست‌ها رو برای روزهای بعدی تقسيم كنيد.
  5. برای دروس عمومی، بهتره بین مطالعه و تست زنی کمی فاصله بیوفته تا تست زنی ارزش بیشتری برای شما داشته باشه، البته برای درس عربی و مبحث هایی مثل قرابت معنایی و آرایه های ادبی، توصیه میکنیم بلافاصله بعد از مطالعه درسنامه کتاب کمک آموزشی و همینطور بعد از تدریس دبیر، بلافاصله تست زنی آموزشی رو انجام بدید.
  6. حتماً تست‌ها رو علامت‌‌گذاری كنيد تا در دفعه‌های بعدی (تكرار تست‌ها) بدونید کدوم تست‌ها رو بايد مجدداً پاسخ دهید.میتونید از علامت‌هايی مانند ” ص: درست، غ: غلط، ن: نزده، !: نكته‌دار و …” استفاده کنید..
  7. نكته‌هايی كه در حین تست زنی با اون ها رو به رو میشید رو در دفتر خلاصه‌نويسی يا نكته‌برداری خودتون بنويسید تا در زمان دوره كردن و يا شب قبل از امتحان به اون ها مراجعه كنید.

 

روش درست تست زنی 2: تست زنی آزمونی

یک روش درست تست زنی دیگر برای آمادگی برای تست زنی در کنکور، تست زنی آزمونی است. در واقع تست آزمونی، همون مجموعه تست‌هایی است که دانش آموزان در خانه برای خودشون در قالب آزمون برگزار می کنند و به گونه‌ای، خودشون رو محک میزنند.
دراین مرحله شما باید وقت بگیرید و درصد پاسخگویی تون رو نیز به دست بیارید. این کار باعث میشه مهارت و یا عدم تسلط و اشکالات خودتون رو در هر مبحث مشخص کنید و برای رفع این مشکلات تلاش بیشتری انجام بدید.

اخبار آزمون MSRT ، اخبار آزمون EPT ، اخبار آزمون کنکور ، اخبار آزمون MHLE ، اخبار آزمون تولیمو ، اخبار آزمون تافل ، اخبار آزمون آیلتس و اخبار آزمون GRE در وبسایت شاه آزمون.

نکات و توصیه های مهم تست زنی آزمونی

روش درست تست زنی برای کنکور

همان طور که اشاره شد، یکی روش درست تست زنی برای کنکور، روش تست زنی آزمونی است. در زیر نکاتی که برای استفاده از این روش آمده است:

  1. براي تهيه‌ی تست‌های اولين آزمون تون میتونید از تست‌های نكته‌دار، اشتباه پاسخ داده شده و همینطور نزده‌های خودتون كه در تست‌های آموزشی علامت‌دار کردید استفاده کنید، بهتره این تست ها رو چندین و چند بار مورد بررسی قرار بدید تا تمامی زوایای اون تست رو بررسی کرده باشید.
  2. هنر آزمون دادن رو (شيوه‌، ترتيب و فن‌ آزمون دادن) در زمان برگزاری آزمون رعايت كنید.
  3. بررسی تست‌های آزمونی قبل از شرکت در آزمون های آزمایشی میتونه نتیجه فوق العاده ای برای شما در پی داشته باشه. این کار باعث میشه که قبل از شرکت در آزمون آزمایشی  بتونید فضای این آزمون رو برای خودتون تجسم کنید. برگزاری آزمون ارزيابی جزو برنامه‌ی هفتگی شماست پس بايد جای مشخصی برای اون در برنامه ریزی تون داشته باشید.
  4. پس از برگزاری آزمون ارزيابی، پاسخ‌های خودتون رو به‌طور كامل بررسی كنید و نكته‌های مهم رو حتما در برگه‌ی خلاصه‌نويسی يا دفتر نكته‌برداری به عنوان نكته‌ی آموزشي يادداشت كنید تا در فاصله‌های منظمی به طور مداوم خلاصه ها رو مرور کنید.
  5. نیاز دارید که در بعضی از روز های هفته حداقل ۲ آزمون ارزيابی (بين ۲۰ تا ۲۵ تست) از مبحث‌های تدريس شده برگزار كنید تا از تسلط خودتون درباره مطالب مطمئن بشید. در اين مورد میتونید بعد از بهره‌گيری از تست‌های علامت‌دار و تست‌های باقیمانده از كتاب‌های كمک آموزشی كه برای آزمون‌های استاندارد طراحی شدن استفاده كنید.

 

روش درست تست زنی 3: تست زنی برای جمع بندی

سومین روش درست تست زنی برای کنکور، تست زنی برای جمع بندی است.

بعد از این که شما تمام موضوعات و مطالب رو به خوبی مطالعه کردید و با بررسی تست های آموزشی، یادگیری خودتون رو کامل کردید و همینطور پس از حل کردن تست های ارزیابی ، نقاط ضعف و قوتی که داشتید رو شناختید و تسلط خودتون نسبت به مباحث مختلف بیشتر شد، وقت اون رسیده که سراغ تست‌های جمع بندی برید. در این مرحله شما همراه با دوره‌ی مطالب خلاصه شده شروع به جمع بندی مباحث میکنید.
بهترین زمان برای تست‌های جمع بندی ، پایان تابستان ، پایان ترم اول (دی ماه) ، ایام نوروز و خرداد ماه است.

نکات و توصیه های مهم درباره ی تست زنی جمع بندی

همان طور که اشاره شد، یکی روش درست تست زنی برای کنکور، روش تست زنی جمع بندی است. در زیر نکاتی که برای استفاده از این روش آمده است:

  1. قبل از بررسی تست‌های جمع‌بندی، به خلاصه‌ی خودتون درباره اون مبحث نگاهی بکنید.
  2. در ابتدا تست‌هايی رو كه علامت‌دار كرده‌اید (از تست‌های آموزشی و ارزيابی) رو کامل بررسی کنید و حتما زمان بگیرید و درصدگیری کنید.
  3. چنان‌ چه تعداد تست‌های علامت‌دار كافی نبود، میتونید از كتاب آزمون‌های كمک آموزشی که دارید استفاده کنید. بايد تست‌های جمع‌بندی تمام مبحث درنظرگرفته رو پوشش دهید.
  4. حتما جواب تست‌های نكته‌دار و يا تست هایی که به اشتباه حل کردید رو بررسی کنید و نكته‌های مهم اون رو در كلاسور خلاصه‌نويسی که دارید، ثبت كنید.

 

در این مقاله، 3 روش درست تست زنی با جزئیات کامل و ذکر نکات لازم، برای شما بررسی شد. با در نظر گرفتن این 3 روش درست تست زنی ، راه خود را برای موفقیت در کنکور و دیگر آزمون های تستی باز کنید.

منبع:

http://irmohasel.com/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%B2%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1/

منبع: irmohasel

آمادگی برای آزمون کنکور سراسری با آزمون های آنلاین کنکور شاه آزمون

15 مرحله آزمون آنلاین کنکور

6 مرحله آزمون آنلاین زبان کنکور

 


5 دقیقه

72 بار

نویسنده: تیم شاه آزمون

تاریخ انتشار: 1398/1/4 19:4

اولین نفری باشید که نظر می دهید.

نظر شما (پاسخ شما به {{SelectedParentCommentName}})
لطفا نام را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل معتبر وارد کنید.
لطفا متن را وارد کنید.
لطفا عدد بالا را در کادر وارد کنید.
تبلیغات توضیحی
تبلیغات تصویری
به اشتراک گذاشتن این صفحه در شبکه های اجتماعی
دسته های وبسایت
20

آزمون MSRT

34

آزمون EPT

0

آزمون تافل

7

آزمون آیلتس

0

آزمون GRE

69

آزمون کنکور سراسری

15

آزمون تولیمو

9

مقالات MSRT

10

اخبار MSRT

20

اخبار EPT

13

مقالات EPT

7

مقالات آیلتس

0

اخبار آیلتس

3

منابع آزمون ها

3

منابع آزمون های زبان

3

منابع آزمون EPT

3

منابع آزمون MSRT

3

منابع آزمون آیلتس

3

منابع آزمون تافل

3

منابع آزمون تولیمو

3

منابع آزمون کنکور سراسری

3

منابع آزمون GRE

0

مقالات تافل

0

اخبار تافل

0

مقالات GRE

0

اخبار GRE

57

مقالات کنکور سراسری

15

اخبار کنکور سراسری

10

مقالات تولیمو

6

اخبار تولیمو

14

آزمون MHLE

2

مقالات MHLE

12

اخبار MHLE

3

منابع MHLE

5

راهنمای استفاده از شاه آزمون

5

آزمون آنلاین MSRT

9

آزمون آنلاین EPT

0

آزمون آیین نامه مقدماتی

0

آزمون آنلاین آیین نامه مقدماتی

0

آزمون آیین نامه اصلی

0

آزمون آنلاین آیین نامه اصلی

4

آزمون آنلاین MHLE

14

آزمون آنلاین کنکور سراسری

0

آزمون آنلاین زبان کنکور سراسری

21

آزمون ICDL

21

مقالات ICDL

11

آزمون آنلاین ICDL

5

آزمون وکالت

4

مقالات وکالت

1

اخبار وکالت

1

آزمون آنلاین وکالت

18

آموزش ICDL

28

آموزش زبان انگلیسی

22

آزمون زبان انگلیسی

4

آموزش کتاب 504 واژه زبان انگلیسی

3

آزمون کتاب 504 واژه زبان انگلیسی

4

آموزش کتاب 1100 واژه زبان انگلیسی

5

آزمون کتاب 1100 واژه زبان انگلیسی

3

آموزش کتاب کلمات ضروری تافل

3

آزمون کتاب کلمات ضروری تافل

21

آموزش لغات زبان انگلیسی

21

آزمون لغات زبان انگلیسی

6

آموزش زبان انگلیسی مدرسه

6

آموزش 900 کلمه ضروری زبان انگلیسی

2

آزمون UTEPT

2

اخبار آزمون UTEPT

1

مقالات آزمون UTEPT

1

منابع آزمون UTEPT

2

آزمون آنلاین UTEPT

4

کنکور نظام قدیم

1

آزمون علوم پزشکی

3

آزمون درسی

3

آزمون درسی اول دبستان

3

آزمون درسی دوم دبستان

3

آزمون درسی سوم دبستان

3

آزمون درسی چهارم دبستان

2

آزمون درسی پنجم دبستان

2

آزمون درسی ششم دبستان

2

آزمون درسی پایه هفتم

2

آزمون درسی پایه هشتم

2

آزمون درسی پایه نهم

2

آزمون درسی پایه دهم

2

آزمون درسی پایه یازدهم

2

آزمون درسی پایه دوازدهم

3

اپ اندروید کنکور سراسری

1

کنکور سراسری تجربی

1

کنکور سراسری ریاضی

1

کنکور سراسری انسانی

0

کنکور سراسری زبان

0

کنکور سراسری هنر

برچسب ها
آزمون آنلاین کنکور آزمون آنلاین ept آزمون آنلاین MHLE آزمون آنلاین MSRT کنکور آزمون آنلاین شاه آزمون آزمون کنکور آزمون آنلاین تولیمو آزمون کنکور سراسری کنکور سراسری آزمون آنلاین تافل آزمون آنلاین toefl آزمون آنلاین tolimo آزمون آنلاین آیلتس آزمون آنلاین GRE آزمون آنلاین ای پی تی آزمون آنلاین ام اس آر تی آزمون آنلاین MCHE آزمون آنلاین Ielts آموزش آنلاین آزمون آنلاین کنکور سراسری موفقیت در کنکور آزمون آنلاین کنکور زبان سال 90 موفقیت در کنکور سراسری قبولی در کنکور قبولی در کنکور سراسری آزمون آنلاین ICDL آزمون آنلاین کنکور ریاضی سال 90 آزمون آنلاین کنکور زبان سال 93 آزمون آنلاین کنکور زبان سال 94 آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 1 (سال 90) آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 2 (سال 91) آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 3 (سال 92) آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 4 (سال 93) آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 5 (سال 94) آزمون آنلاین کنکور ریاضی سال 92 آزمون آنلاین کنکور ریاضی سال آزمون آنلاین کنکور ریاضی سال 94 آزمون آنلاین کنکور زبان سال آزمون آنلاین کنکور زبان سال 92 93 91 آزمون آنلاین زبان آزمون آنلاین زبان کنکور آزمون ept آزمون زبان ept آزمون آنلاین آیین نامه مقدماتی آزمون آنلاین آیین نامه اصلی آزمون آنلاین وکالت
آخرین نظرات

ششم دبستان در: امتحان درس مطالعات اجتماعی ششم دبستان آنلاین درس 5 - پیشرفت علوم و فنون در دوره اسلامی خوبه ولی کاشکی کمی سوالاتش بیشتر بود!

رضوان در: امتحان درس پیام های آسمان پایه هشتم آنلاین - درس 9 تدبیر زندگانی عالی

رامیار سلامت در: آزمون آنلاین درسی علوم تجربی پایه هشتم - درس 9 الکتریسیته خیلی عالی

Daniel farahmand در: آزمون آنلاین درسی علوم تجربی پایه هفتم - درس 7 سفر آب درون زمین Verry good

آرشیدا زندیان در: آزمون آنلاین کتاب علوم تجربی چهارم دبستان - درس 1 تا 7 آمادگی برای آزمون نوبت اول عالی

:) در: امتحان پیام های آسمان هفتم آنلاین - درس 5 پیامبر رحمت خیلی خیلی خیلی ممنونم برای سایت خوبتون ;)

نگین در: تست مطالعات اجتماعی نهم آنلاین - درس 8 جهان نابرابر افتضاح😐پس کو سوالا؟

mh در: آزمون آنلاین درس به درس عربی پایه هفتم - قيمَةُ الْعِلْمِ عالییی

ramiya در: تست درس علوم تجربی پنجم دبستان آنلاین - درس 4 برگی از تاریخ زمین عالی

gril blink در: سوالات انگلیسی پایه هشتم آنلاین - درس 1 My Nationality خوبه بدک نیس ولی خیلی اسونن

نسیبه پیروز در: آموزش شیوه پرداخت هزینه ی آزمون های آنلاین شاه آزمون سلام من شاه ازمون msrt خریدم لینکی نیومد شماره ای که دادیم واتساپ نداره خاموشم هست

نسیبه پیروز در: آموزش شیوه پرداخت هزینه ی آزمون های آنلاین شاه آزمون سلام من شاه ازمون msrt خریدم ام لینکی برای دانلود برام فرستاد نشده فقط رسید خرید ایمیل شده متاسفانه شماره ای که دادی هم واتساپ نداره

سها غلامی در: امتحان آنلاین چهارگزینه ای درس زیست شناسی 2 پایه یازدهم - فصل 2 حواس (گفتار 2 - حواس ویژه) عالی بود

نرگس خلجی در: آزمون درس زیست شناسی پایه دهم آنلاین - فصل 1 گفتار دوم زیست شناسی نوین عالی

محمد ماهان قاسمی در: آزمون آنلاین درسی علوم تجربی پایه هشتم - درس 11 کانی‌ها خوب

پرفروش ترین آزمون ها

آزمون تستی مجازی تاریخ 1 پایه دهم - درس 5 هند و چین سری 2 - درسی

تست دین و زندگی 3 پایه دوازدهم آنلاین - درس 1 هستی بخش - درسی

سوالات درس دین و زندگی 1 پایه دهم - فصل 1 هدف آفرینش - درسی

آزمون آنلاین کتاب زبان انگلیسی پایه نهم - درس 1 Personality - درسی

آزمون تستی آنلاین فلسفه پایه یازدهم انسانی - درس 1 چیستی فلسفه - درسی

آزمون آنلاین جامعه شناسی 1 دهم انسانی - درس 1 کنش‌های ما - درسی

نمونه سوال آنلاین درس دین و زندگی 2 پایه یازدهم - درس 1 هدایت الهی - درسی

آزمون آنلاین جامعه شناسی 1 پایه دهم انسانی - درس 3 جهان اجتماعی - درسی

سوالات درس جغرافیای ایران پایه دهم آنلاین - فصل 1 جغرافیا، علمی برای زندگی بهتر - درسی

امتحان آنلاین مجانی درسی مطالعات اجتماعی پایه نهم - درس 1 گوی آبی زیبا - درسی

نمونه سوال آنلاین درس پیام های آسمان پایه نهم - درس 1 تو را چگونه بشناسم - درسی

تست آنلاین درس جامعه شناسی 2 پایه یازدهم - درس 4 نمونه‌های فرهنگ جهانی (2) - درسی

آزمون آنلاین کتاب پیام های آسمان هفتم - درس 1 بینای مهربان - درسی

آزمون آنلاین روانشناسی پایه یازدهم انسانی - درس 1 روان شناسی (تعریف و روش مورد مطالعه) سری 1 - درسی

آزمون تستی آنلاین درسی جغرافیا 2 پایه یازدهم انسانی - درس 1 معنا و مفهوم ناحیه - درسی