در حال بارگذاری...
ShahAzmoon
آزمون آنلاین
سامانه آزمون آنلاین شاه آزمون
خانه اخبار و مقاله ها بررسی منابع ریاضی کنکور رشته تجربی

بررسی منابع ریاضی کنکور رشته تجربی

آمار ناامید کننده درس ریاضی در کنکور، نشان می‌دهد که یکی از چالش‌های دانش آموزان پشت کنکور رشته تجربی، کنار آمدن با درسی مثل ریاضی است. حال برای کمک به حل این مشکل، در این مقاله شاه آزمون، به بررسی منابع ریاضی کنکور برای رشته تجربی پرداخته ایم.

داشتن پایه ضعیف و جدی نگرفتن یادگیری مفاهیم ریاضیات در سال‌های گذشته باعث شده تا علاقه کمی برای خواندن و حل مسائل در دانش آموزان تجربی وجود داشته باشد. کم نبودند کنکوری‌هایی که به علت قوی بودن در درس‌های ریاضی و فیزیک نتایج شگفت آورری کسب کردند. اگر رشته‌های تاپ تجربی مثل پزشکی را دوست دارید، باید با ریاضی آشتی کنید. ترس دست به قلم شدن برای حل تست های این درس را کنار بذارید.

 

منابع ریاضی کنکور برای رشته تجربی

منابع ریاضی کنکور : جامع خیلی سبز

از جمله منابع ریاضی جامع خیلی سبز است که با محوریت تست و آموزش نوشته شده و جایگاه خوبی در بین کنکوری‌ها برای خودش دست و پا کرده!

شما با مطالعه این کتاب جامع تمامی نیازهای خودتان برای درس ریاضی را پوشش می‌دهید. قالب کلی کتاب به این شکل است که مباحث یک فصل در کادرهای آموزشی همراه با مثال توضیح داده می‌شود و سپس تست‌های مربوط به آن کادر آموزشی بررسی می‌شود.

انتهای هر فصل به پاسخ نامه تشریحی تست‌ها اختصاص داده شده است. پاسخ‌های بسیار عالی برای یک تست از ویژگی‌های خوب این کتاب است.

درسنامه‌ها در ویرایش جدید این کتاب (جلد بنفش رنگ) خیلی کامل تر و عمیق تر نسبت به کتاب قبلی (سبز رنگ) شده است. تست‌های هم سطح  کنکور جای تست‌های الکی دشوار را گرفته‌اند. سوالات این کتاب شامل تست‌های تالیفی، سنجش، سراسری و تمرین‌های کتاب درسی است.

برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که پایه درس ریاضی نسبتا متوسطی دارند می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. این کتاب شما را تا مرز آمادگی ۷۰ درصدی خواهند رساند. اگر به دنبال کتابی با درسنامه عالی هستید در انتخاب این کتاب شک نکنید (البته ویرایش جدید آن)

نکات مثبت:

درسنامه های عالی و پر مثال با رویکرد کتاب درسی باعث با ارزش تر شدن این کتاب شده

تست‌های طراحی شده از تمرین‌های کتاب درسی نکته ای است که نشان می‌دهد هدف این کتاب کار کردن در سطح کنکور است

پاسخنامه تشریحی فوق العاده این کتاب که نشان از این دارد برای طرح هر سوال واقعا کار شده

نکات منفی:

نویسنده می‌توانست تست های جدید تر و به روز تر از ویرایش قبلی کتاب به این مجموعه اضافه کند چرا که هر ساله شاهد ایده‌های جدید در سوالات کنکور هستیم.

 

منابع ریاضی کنکور : میکرو گاج

انتشارات گاج برای درس ریاضی تجربی چندین جلد کتاب کار کرده است که ما در این نوشته قصد داریم کتاب میکرو ریاضیات پیش دانشگاهی ۱ و ۲ و پایه را همراه با کتاب جامع IQ ریاضیات مورد بررسی قرار بدهیم.

میکرو ریاضیات پایه و پیش دانشگاهی

گاج ۳ کتاب میکرو ریاضیات در رشته تجربی دارد. کتاب میکرو ریاضیات پایه گاج که مباحث ریاضی سال‌های دوم و سوم دبیرستان و هم چنین هندسه و آمار را در یک مجموعه برای کنکوری‌ها جمع کرده. مباحث کتاب ریاضی پیش دانشگاهی در قالب دو کتاب ریاضیات پیش ۱ و ۲ در بازار موجود است.

شکل کلی کتاب‌های میکرو ریاضیات گاج به این صورت است که یک فصل از کتاب (به عنوان مثال احتمال) در قالب چندین درسنامه متناسب با هر سر فصل توضیح داده می‌شود و در انتهای هر درسنامه تست‌های مرتبط با آن قرار دارد. تست های کتاب میکرو شامل تست های تالیفی و تست های کنکورهای سراسری داخل و خارج از کشور است. ترکیب این تست ها منبع بسیار خوبی برای داوطلبانی است که می‌خواهند به ریاضی خود سر و سامان بدهند. در انتهای تست های هر فصل پاسخ نامه تشریحی تست ها وجود دارد.

برای چه کسانی مناسب است؟

کنکوری‌هایی که در درس ریاضی پایه قوی نداشته و دوست دارند از ابتدا اصولی ریاضی را یاد بگیرند می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. این کتاب به این علت که از تست‌های کنکور در کنار تست‌های تالیفی استفاده کرده است می‌تواند شما را از درصدهای پایین تا در صدهای قابل قبول بالا بیاورد.

نکات مثبت:

توجه به تست های کنکورهای سراسری داخل و خارج از کشور در کنار تست های تالیفی (در قالب طبقه بندی آموزشی اصولی) از ویژگی‌های خوب این کتاب است.

نکات منفی:
اگر بخشی از این کتاب به تست های دشوار تر با ایده‌های به روز تر اختصاص داده می‌شد می‌توانست جامعه هدف بزرگ تری را به خود اختصاص دهد.

 

منابع ریاضی کنکور : کتاب ریاضیات IQ گاج

کتاب‌های سری آی کیو گاج کتاب‌های قدرتمند با ایده‌های نو هستند که طرفداران خاص خودشان را دارند. ریاضیات تجربی آیکیو جامع بوده و تمامی مباحث ریاضی دبیرستان را در خود شامل می‌شود. در این کتاب سعی شده است با توجه به کنکورهای اخیر ایده‌های نو برای طرح تست استفاده شود. قابل ذکر است که در کنار تست های تالیفی که در این کتاب کار شده باید به سوالات کنکورهای سراسری داخل و خارج از کشور که در این کتاب وجود دارد اشاره کرد. به همین دلیل می‌تواند منبع  کاملی برای یک داوطلب تجربی باشد. علاوه بر این تست های خوب در بخش پاسخنامه تشریحی ایستگاه‌های درس نکته (برای آموزش مفاهیم درس ریاضی) در نظر گرفته شده که بر ارزش‌های این کتاب اضافه می‌کند.

برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که دوست دارند تست های خوب و سطح بالا را بررسی کنند و قصدشان رسیدن به درصدهای خوب (بالای ۷۰) است می‌توانند از این کتاب برای منبع ریاضی خود استفاده کنند. مطمئنا عزیزانی که رویای پزشکی دانشگاه‌های خوب یا رتبه برتر شدن را در سر دارند می‌توانند از تست های این کتاب بهره کافی را ببرند. البته این به این معنی نیست که این کتاب خارج از کنکور کار کرده! خیر. فقط تست های این کتاب از کتاب‌هایی مثل میکرو گاج (پیش و پایه) و یا خیلی سبز خلاقانه تر است.

نکات مثبت:

داشتن تست هایی با ایده‌های نو و خلاقانه امتیاز مثبتی است که باعث شده است که از کتاب‌های رقیب خود در بازار یک سر و گردن بالاتر باشد.

تست های مهم و نکته دار این کتاب علامت گذاری شده است و داوطلبانی که وقت آن چنانی ندارند می‌توانند با بررسی این تست ها به نکات درس احاطه پیدا کنند. این تست ها منبع مناسبی برای آمادگی‌های قبل از آزمون‌های جامع است.

نکات منفی:

کسانی که پایه ریاضیات خوبی ندارند به سختی می‌توانند با مطالعه این درسنامه‌های این کتاب با ریاضی ارتباط برقرار کنند. اگر چه برای عزیزانی که کلاس می‌روند و یا پایه ریاضی نسبتا خوبی دارند مشکلی پیش نخواهد آمد.

بررسی منابع ریاضی کنکور رشته تجربی

منابع ریاضی کنکور : کتاب آبی کانون (قلم چی)

کتاب‌های آبی کانون با محوریت سوالات کنکورهای سراسری تالیف می‌شوند. روند کلی کتاب‌های آبی برای همه درس‌ها از جمله ریاضی به این شکل است که برای هر فصل درسنامه‌ای ارائه شده و سپس سوالات کنکورهای سراسری مرتبط به صورت طبقه بندی شده برای تیتر به تیتر هر فصل قرار داده می‌شود. ریاضیات آبی کانون کتاب‌های ۱۰ سال کنکور یا ۳۰ سال کنکور کانون است. هر کدام از این‌ها دو جلد دارند. جلد اول مختص درسنامه ها و تست های طبقه بندی هر درس و جلد دوم برای پاسخ نامه‌های تشریحی اختصاص داده شده است.

برای چه کسانی مفید است؟

این کتاب منبع ایده آلی برای کسانی است پایه قوی در درس ریاضی ندارند و می‌خواهند جهش خوبی از درصدهای پایین به درصدهای متوسط داشته باشند، مناسب است. تست های سراسری را اگر خوب بررسی کنید خواهید توانست درصد خودتان را تا ۵۰ برسانید. درصد قابل توجهی که می‌تواند خیلی از کنکوری‌ها را به اهدافشان برساند. این کتاب را برای عزیزانی که به دنبال درصدهای عالی در ریاضی هستند توصیه نمی‌کنیم چرا که جای تست‌های تالیفی که دارای ایده‌های خلاق باشد در این کتاب خالی است.

نکات مثبت:

وجود یک مجموعه کامل و عالی از تست های طبقه بندی شده کنکورهای سراسری داخل و خارج از کشور

نکات منفی:

درسنامه سطحی کتاب اصلا نمی‌تواند برای یک مبتدی که معلمی ندارد مناسب باشد چرا که فقط به نکات سطحی بسنده کرده

پاسخنامه ضعیف این کتاب از دیگر نکات منفی آن است

 

منابع ریاضی کنکور : کتاب ریاضیان مهر و ماه

کتاب ریاضی مهر و ماه به صورت تک جلدی و جامع بوده و تمامی مباحث مورد نیاز برای ریاضی یک داوطلب تجربی را پوشش می‌دهد. روند کلی کتاب به این شکل است که در ابتدای هر فصل کلیه مطالب در قالب درسنامه به همراه مثال تدریس می‌شود و سپس تست ها به صورت ایستگاه به ایستگاه قرار داده می‌شود. در انتهای هر مبحث آزمون‌هایی جامع از کلیه مطالب یک فصل بدون هیچ طبقه بندی خاصی وجود دارد که می‌توانید با بررسی این سوالات سطح علمی خود را به راحتی بسنجید. سوالات این کتاب ترکیبی از تست های تالیفی و کنکور داخل و خارج از کشور است. در انتها نیز برای هر فصل پاسخنامه تشریحی در نظر گرفته شده. تست های این کتاب در سه سطح آسان، متوسط و سخت طراحی شدند.

برای چه کسانی مناسب است؟

تست های این کتاب ایده‌های نو و جالبی دارد به همین جهت داوطلبانی که پایه نسبتا خوبی در درس ریاضی دارند می‌توانند این کتاب را بررسی کنند. از نظر درجه سختی این کتاب تست های بهتری نسبت به خیلی سبز و میکرو گاج دارد. در کل با توجه به اینکه ترکیبی از تست های تالیفی جدید و سراسری در کنار درس نامه‌ای خوب جمع آوری شده است منبع خوبی به حساب می آید.

نکات مثبت:

درسنامه خوب این کتاب که با نکته و مثال‌های آموزشی مفاهیم ریاضی را به خوبی آموزش می‌دهد

در انتهای هر فصل آزمون‌های جامع قرار دارد که برای افزایش سرعت عمل و بالا رفتن دقت هر داوطلبی بسیار مفید خواهد بود علاوه بر این یک فصل به صورت جداگانه برای آزمون‌های جامع اختصاص داده شده است که ۸ آزمون مشابه کنکورهای سراسری در این فصل وجود دارد.

نکات منفی:

پاسخ تشریحی سوالات ضعیف بوده و تست‌ها را به اندازه کافی بررسی نکرده است.

 

منبع: irmohasel

آمادگی برای آزمون کنکور سراسری با آزمون های آنلاین کنکور شاه آزمون

15 مرحله آزمون آنلاین کنکور

6 مرحله آزمون آنلاین زبان کنکور

 


5 دقیقه

34 بار

نویسنده: تیم شاه آزمون

تاریخ انتشار: 1398/1/4 15:15

اولین نفری باشید که نظر می دهید.

نظر شما (پاسخ شما به {{SelectedParentCommentName}})
لطفا نام را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل معتبر وارد کنید.
لطفا متن را وارد کنید.
لطفا عدد بالا را در کادر وارد کنید.
تبلیغات توضیحی
تبلیغات تصویری
به اشتراک گذاشتن این صفحه در شبکه های اجتماعی
دسته های وبسایت
20

آزمون MSRT

34

آزمون EPT

0

آزمون تافل

7

آزمون آیلتس

0

آزمون GRE

69

آزمون کنکور سراسری

15

آزمون تولیمو

9

مقالات MSRT

10

اخبار MSRT

20

اخبار EPT

13

مقالات EPT

7

مقالات آیلتس

0

اخبار آیلتس

3

منابع آزمون ها

3

منابع آزمون های زبان

3

منابع آزمون EPT

3

منابع آزمون MSRT

3

منابع آزمون آیلتس

3

منابع آزمون تافل

3

منابع آزمون تولیمو

3

منابع آزمون کنکور سراسری

3

منابع آزمون GRE

0

مقالات تافل

0

اخبار تافل

0

مقالات GRE

0

اخبار GRE

57

مقالات کنکور سراسری

15

اخبار کنکور سراسری

10

مقالات تولیمو

6

اخبار تولیمو

14

آزمون MHLE

2

مقالات MHLE

12

اخبار MHLE

3

منابع MHLE

5

راهنمای استفاده از شاه آزمون

5

آزمون آنلاین MSRT

9

آزمون آنلاین EPT

0

آزمون آیین نامه مقدماتی

0

آزمون آنلاین آیین نامه مقدماتی

0

آزمون آیین نامه اصلی

0

آزمون آنلاین آیین نامه اصلی

4

آزمون آنلاین MHLE

14

آزمون آنلاین کنکور سراسری

0

آزمون آنلاین زبان کنکور سراسری

21

آزمون ICDL

21

مقالات ICDL

11

آزمون آنلاین ICDL

5

آزمون وکالت

4

مقالات وکالت

1

اخبار وکالت

1

آزمون آنلاین وکالت

18

آموزش ICDL

28

آموزش زبان انگلیسی

22

آزمون زبان انگلیسی

4

آموزش کتاب 504 واژه زبان انگلیسی

3

آزمون کتاب 504 واژه زبان انگلیسی

4

آموزش کتاب 1100 واژه زبان انگلیسی

5

آزمون کتاب 1100 واژه زبان انگلیسی

3

آموزش کتاب کلمات ضروری تافل

3

آزمون کتاب کلمات ضروری تافل

21

آموزش لغات زبان انگلیسی

21

آزمون لغات زبان انگلیسی

6

آموزش زبان انگلیسی مدرسه

6

آموزش 900 کلمه ضروری زبان انگلیسی

2

آزمون UTEPT

2

اخبار آزمون UTEPT

1

مقالات آزمون UTEPT

1

منابع آزمون UTEPT

2

آزمون آنلاین UTEPT

4

کنکور نظام قدیم

1

آزمون علوم پزشکی

3

آزمون درسی

3

آزمون درسی اول دبستان

3

آزمون درسی دوم دبستان

3

آزمون درسی سوم دبستان

3

آزمون درسی چهارم دبستان

2

آزمون درسی پنجم دبستان

2

آزمون درسی ششم دبستان

2

آزمون درسی پایه هفتم

2

آزمون درسی پایه هشتم

2

آزمون درسی پایه نهم

2

آزمون درسی پایه دهم

2

آزمون درسی پایه یازدهم

2

آزمون درسی پایه دوازدهم

3

اپ اندروید کنکور سراسری

1

کنکور سراسری تجربی

1

کنکور سراسری ریاضی

1

کنکور سراسری انسانی

0

کنکور سراسری زبان

0

کنکور سراسری هنر

برچسب ها
آزمون آنلاین کنکور آزمون آنلاین ept آزمون آنلاین MHLE آزمون آنلاین MSRT کنکور آزمون آنلاین شاه آزمون آزمون کنکور آزمون آنلاین تولیمو آزمون کنکور سراسری کنکور سراسری آزمون آنلاین تافل آزمون آنلاین toefl آزمون آنلاین tolimo آزمون آنلاین آیلتس آزمون آنلاین GRE آزمون آنلاین ای پی تی آزمون آنلاین ام اس آر تی آزمون آنلاین MCHE آزمون آنلاین Ielts آموزش آنلاین آزمون آنلاین کنکور سراسری موفقیت در کنکور آزمون آنلاین کنکور زبان سال 90 موفقیت در کنکور سراسری قبولی در کنکور قبولی در کنکور سراسری آزمون آنلاین ICDL آزمون آنلاین کنکور ریاضی سال 90 آزمون آنلاین کنکور زبان سال 93 آزمون آنلاین کنکور زبان سال 94 آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 1 (سال 90) آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 2 (سال 91) آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 3 (سال 92) آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 4 (سال 93) آزمون آنلاین کنکور تجربی شماره 5 (سال 94) آزمون آنلاین کنکور ریاضی سال 92 آزمون آنلاین کنکور ریاضی سال آزمون آنلاین کنکور ریاضی سال 94 آزمون آنلاین کنکور زبان سال آزمون آنلاین کنکور زبان سال 92 93 91 آزمون آنلاین زبان آزمون آنلاین زبان کنکور آزمون ept آزمون زبان ept آزمون آنلاین آیین نامه مقدماتی آزمون آنلاین آیین نامه اصلی آزمون آنلاین وکالت
آخرین نظرات

ششم دبستان در: امتحان درس مطالعات اجتماعی ششم دبستان آنلاین درس 5 - پیشرفت علوم و فنون در دوره اسلامی خوبه ولی کاشکی کمی سوالاتش بیشتر بود!

رضوان در: امتحان درس پیام های آسمان پایه هشتم آنلاین - درس 9 تدبیر زندگانی عالی

رامیار سلامت در: آزمون آنلاین درسی علوم تجربی پایه هشتم - درس 9 الکتریسیته خیلی عالی

Daniel farahmand در: آزمون آنلاین درسی علوم تجربی پایه هفتم - درس 7 سفر آب درون زمین Verry good

آرشیدا زندیان در: آزمون آنلاین کتاب علوم تجربی چهارم دبستان - درس 1 تا 7 آمادگی برای آزمون نوبت اول عالی

:) در: امتحان پیام های آسمان هفتم آنلاین - درس 5 پیامبر رحمت خیلی خیلی خیلی ممنونم برای سایت خوبتون ;)

نگین در: تست مطالعات اجتماعی نهم آنلاین - درس 8 جهان نابرابر افتضاح😐پس کو سوالا؟

mh در: آزمون آنلاین درس به درس عربی پایه هفتم - قيمَةُ الْعِلْمِ عالییی

ramiya در: تست درس علوم تجربی پنجم دبستان آنلاین - درس 4 برگی از تاریخ زمین عالی

gril blink در: سوالات انگلیسی پایه هشتم آنلاین - درس 1 My Nationality خوبه بدک نیس ولی خیلی اسونن

نسیبه پیروز در: آموزش شیوه پرداخت هزینه ی آزمون های آنلاین شاه آزمون سلام من شاه ازمون msrt خریدم لینکی نیومد شماره ای که دادیم واتساپ نداره خاموشم هست

نسیبه پیروز در: آموزش شیوه پرداخت هزینه ی آزمون های آنلاین شاه آزمون سلام من شاه ازمون msrt خریدم ام لینکی برای دانلود برام فرستاد نشده فقط رسید خرید ایمیل شده متاسفانه شماره ای که دادی هم واتساپ نداره

سها غلامی در: امتحان آنلاین چهارگزینه ای درس زیست شناسی 2 پایه یازدهم - فصل 2 حواس (گفتار 2 - حواس ویژه) عالی بود

نرگس خلجی در: آزمون درس زیست شناسی پایه دهم آنلاین - فصل 1 گفتار دوم زیست شناسی نوین عالی

محمد ماهان قاسمی در: آزمون آنلاین درسی علوم تجربی پایه هشتم - درس 11 کانی‌ها خوب

پرفروش ترین آزمون ها

آزمون تستی مجازی تاریخ 1 پایه دهم - درس 5 هند و چین سری 2 - درسی

تست دین و زندگی 3 پایه دوازدهم آنلاین - درس 1 هستی بخش - درسی

آزمون آنلاین کتاب زبان انگلیسی پایه نهم - درس 1 Personality - درسی

سوالات درس دین و زندگی 1 پایه دهم - فصل 1 هدف آفرینش - درسی

آزمون تستی آنلاین فلسفه پایه یازدهم انسانی - درس 1 چیستی فلسفه - درسی

آزمون آنلاین جامعه شناسی 1 دهم انسانی - درس 1 کنش‌های ما - درسی

نمونه سوال آنلاین درس دین و زندگی 2 پایه یازدهم - درس 1 هدایت الهی - درسی

آزمون آنلاین جامعه شناسی 1 پایه دهم انسانی - درس 3 جهان اجتماعی - درسی

سوالات درس جغرافیای ایران پایه دهم آنلاین - فصل 1 جغرافیا، علمی برای زندگی بهتر - درسی

امتحان آنلاین مجانی درسی مطالعات اجتماعی پایه نهم - درس 1 گوی آبی زیبا - درسی

نمونه سوال آنلاین درس پیام های آسمان پایه نهم - درس 1 تو را چگونه بشناسم - درسی

تست آنلاین درس جامعه شناسی 2 پایه یازدهم - درس 4 نمونه‌های فرهنگ جهانی (2) - درسی

آزمون آنلاین کتاب پیام های آسمان هفتم - درس 1 بینای مهربان - درسی

آزمون آنلاین روانشناسی پایه یازدهم انسانی - درس 1 روان شناسی (تعریف و روش مورد مطالعه) سری 1 - درسی

آزمون تستی آنلاین درسی جغرافیا 2 پایه یازدهم انسانی - درس 1 معنا و مفهوم ناحیه - درسی